مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 04:402021-10-02اقتصادي

همدان دارای تنها واحد آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در خاورمیانه


مدیر طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این استان یکی از مهمترین قطب های مهم تولید ملکه زنبور عسل و تنها واحد آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در کشور و خاورمیانه است.

- ایسنا/همدان مدیر طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این استان یکی از مهمترین قطب های مهم تولید ملکه زنبور عسل و تنها واحد آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در کشور و خاورمیانه است.

علیرضا قراگوزلو در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان همدان در کشور تنها مرکزی است که کلیه حلقه های زنجیره تولید زنبور عسل در آن وجود دارد و تنها واحد آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در کشور و خاورمیانه مربوط به استان همدان بوده به نحوی که از کشورهایی مانند پاکستان ،عراق و افغانستان برای آموزش به استان همدان مراجعه می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان رتبه دهم کشور در تولید زنبور عسل به شمار می رود تصریح کرد: یکی از سیاست های موجود سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با زنبور و زنبورداری افزایش بهره وری زنبورستان های سطح استان است.

قراگوزلو تعداد زنبورستان های سطح استان همدان را 27 هزار و 957 زنبورستان برشمرد و یاد آور شد: سه هزار و 263بهره بردار در صنعت زنبورداری استان فعال و در حدود 336 هزار و 234 کلنی زنبور عسل نیز در سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان دارای تنها واحد آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در خاورمیانه

همدان دارای تنها واحد آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در خاورمیانه